معرفی دانشگاه خوارزمی تهران

مشاوره آموزشی

برای گفتگویی آزادتر با دوستانتان
به انجمن ما مراجعه کنید
قالب جدیدی برای وبلاگتان نیاز دارید؟!!
شهرقالب !
دنبال مطالب تفریحی هستید؟!
بخش تفریحی!
اطلاعات سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 26
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0
آمار بازدید
آی پی امروز : 3
آی پی دیروز : 7
بازدید امروز : 5
باردید دیروز : 9
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 14
بازدید سال : 958
بازدید کلی : 3,491
مشخصات
آی پی : 18.224.39.74
سیستم عامل :
مرورگر: Safari 5.1
آرشیو

نویسنده : مشاور اول
بازدید : 65


رفقای کنکوری من سلام، امیدوارم که حال دلتون خوب باشه و با تمام انرژی برنامه‌های مطالعاتی خودتون رو جلو ببرید تا با توکل به خدا در نهایت به هدفتون برسید.
امروز در ادامه معرفی دانشگاه های مختلف و خوب کشور که کمتر راجع به آن ها صحبت شده، می خواهیم به دانشگاه خوارزمی بپردازیم. در دو مقاله قبلی در این حیطه به بررسی دانشگاه های شهید رجایی تهران ودانشگاه علم و فرهنگ تهران  و همچنین دانشگاه شهید بهشتی پرداختیم. پیشنهاد می کنم اگه آن مقالات رو تا الان نخوندید حتما به مطالعه آن ها بپردازید تا اطلاعات دقیقی ازشون پیدا کنید.

خب بریم سراغ دانشگاه خوارزمی و ببینیم در این دانشگاه چه خبرهایی هست!

دانشگاه خوارزمی از گذشته تا امروز

دانشگاه خوارزمی بدون شک یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور محسوب میشه که از بدو تاسیسش اهداف مختلفی رو دنبال می کرده و روز به روز متناسب با اون اهداف امکانات و تجهیزات خودش رو تغییر داده تا به این مرحله رسیده. اولین نام این دانشگاه که باهدف تربیت معلم کشور در مقطع ابتدایی بامدیریت دکتر میرزا ابوالحسن خان فروغی در سال ۱۲۹۷ تاسیس شده،”دارالمعلمین مرکزی” نام داشته است.

تغییرات زیادی در نام این مرکز تا به امروز صورت گرفته که در پی تمام اون ها اهداف بزرگی قرار داشته است، به صورت سریع این نام ها رو باهم مرور کنیم:

در سال ۱۳۰۷، به “دار المعلمین عالی” تغییر نام یافت، تا بتواند با توجه به گسترش آموزش افراد ماهر بیشتری را تربیت کند. در سال ۱۳۱۲به “دانشسرای عالی”، در سال۱۳۴۲ به “سازمان تربیت معلم و تحقیقات تربیتی “ ، در سال ۱۳۴۶ مجددا “دانشسرای عالی”، در سال ۱۳۵۳”دانشگاه تربیت معلم” و درسال ۱۳۹۰در نهایت به دانشگاه خوارزمی تغییر نام یافت.
ساختمان اداری این دانشگاه در حال حاضر در خیابان شهید مفتح نرسیده به خیابان انقلاب قرار دارد، همچنین ریاست این دانشگاه در حال حاضر بعهده دکتر عزیز الله حبیبی می باشد.

دانشکده های دانشگاه خوارزمی

این دانشگاه در حال حاضر دارای ۱۵دانشکده فعال می باشد، که به شرح زیر می باشد.

۱) دانشکده ادبیات و علوم انسانی

این دانشکده در سال ۱۳۱۳ تاسیس شده و دارای ۸ گروه آموزشی: تاریخ، جامعه شناسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، زبان های خارجی، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و معارف اسلامی می باشد.

۲)  دانشکده اقتصاد

این دانشکده در سال ۱۳۱۵ تاسیس شده و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دارای ۷ گروه آموزشی: اقتصاد نظری، اقتصاد صنعتی، اقتصاد حمل و نقل، علوم اقتصادی، اقتصاد انرژی، اقتصاد اسلامی و بانکداری اسلامی می باشد.

۳) دانشکده تربیت بدنی

این دانشکده در سال ۱۳۱۳ تاسیس شده و دارای ۴ گروه آموزشی: فیزیولوژی، آسیب شناسی و بیو مکانیک ورزشی، مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی و مربی گری ورزشی می باشد.

۴) دانشکده حقوق و علوم سیاسی

این دانشکده در سال ۱۳۹۳ به طور مستقل شروع به کار کرد و دارای ۵ گروه آموزشی: علوم سیاسی، روابط بین الملل، حقوق خصوصی، حقوق جزا و حقوق بین الملل می باشد.

۵)  دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

این دانشکده دارای ۸ گروه آموزشی: روانشناسی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی بالینی، مشاوره و راهنمایی، علم اطلاعات و دانش شناسی، تکنولوژی آموزشی، مطالعات برنامه ریزی درسی و فلسفه تعلیم و تربیت می باشد.

۶)  دانشکده شیمی

این دانشکده دارای ۵ گروه آموزشی: شیمی آلی و پلیمر، شیمه تجزیه، شیمی-فیزیک، شیمی معدنی و نانو و شیمی کاربردی می باشد.

۷)دانشکده علوم جغرافیایی

این دانشکده در سال ۱۳۰۷ تاسیس شده و دارای ۵ گروه آموزشی: جغرافیای طبیعی، جغرافیای انسانی، جغرافیای سیاسی، سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی و جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری می باشد.

۸) دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر

این دانشکده به صورت رسمی در سال ۱۳۴۴ تاسیس شده و دارای ۲ گروه آموزشی: علوم کامپیوتر و علوم ریاضی می باشد.

۹)  دانشکده علوم زمین

این دانشکده دارای ۳ گروه آموزشی: زمین شناسی، ژئو شیمی و زمین شناسی کاربردی می باشد.

۱۰) دانشکده علوم زیستی

این دانشکده دارای ۳ گروه آموزشی: علوم جانوری، علوم گیاهی و علوم سلولی مولکولی می باشد.

۱۱) دانشکده علوم مالی

این دانشکده در سال۱۳۱۵  تاسیس شده وداری ۳ گروه آموزشی: حسابداری، مدیریت و مهندسی مالی و ریاضیات مالی می باشد.

۱۲) دانشکده فنی و مهندسی

این دانشکده در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده و دارای ۴ گروه آموزشی: مهندسی برق وکامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع می باشد.

۱۳) دانشکده فیزیک

این دانشکده دارای ۳ گروه آموزشی: اتمی-مولکولی، حالت جامد و نجوم وانرژی های بالا می باشد.

۱۴)  دانشکده مدیریت

این دانشکده دارای ۴ گروه آموزشی: مدیریت آموزشی، مدیریت بازرگانی، مدیریت عملیات و فن آوری اطلاعات، مدیریت منابع انسانی و کسب و کار می باشد.

۱۵)  دانشکده هنر ومعماری

این دانشکده جدید ترین دانشکده این دانشگاه بحساب می آید و در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده است و داری ۲ گروه آموزشی: معماری و شهر سازی می باشد.

 

تمامی ۱۵ دانشکده ذکر شده در بالا دارای امکاناتی زیاد و مدرن جهت پرورش استعداد های مختلف در زمینه های گوناگون می باشند که از جمله این امکانات می توان به آزمایشگاه ها و سایت های آموزشی اشاره کرد، همچنین اکثر دانشکده های فوق دارای نشریه ها و طرح های پژوهشی مختلف می باشند.

علاوه بر این ۱۵ دانشکده، این دانشگاه دارای یک پردیس بین الملل نیز می باشد. این پردیس باهدف آموزش عالی در مقاطع تحصیلات تکمیلی شروع به کار کرد در حال حاضر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف: علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه به پذیرش دانشجو می پردازد.

بریم تا یک سری اطلاعت کلی دیگر رو از دانشگاه خوارزمی باهم برسی کنیم

اطلاعاتی جذاب از دانشگاه خوارزمی

 بر اساس تولید مقالات و معیار های علمی دیگر، دانشگاه خوارزمی رتبه های گوناگونی را بدست آورده است که بهترین آن ها کسب رتبه ۱۵ در سال های ۱۳۹۵، ۱۳۹۷و ۱۳۹۸می باشد.
 از دانشگاه خوارزمی تا به امروز ۳۵۶۳ مقاله در نشریات مختلف داخلی به چاپ رسیده است که بیشترین آن ها در سال ۱۳۹۵  بوده که شامل۱۰۸۶ مقاله کنفرانسی و ۲۸۸ مقاله ژورنالی می باشد
 همچنین از این دانشگاه تا به امروز۶۲۳۰ مقاله بین الملی به چاپ رسیده است که بیشترین آن ها در سال ۲۰۱۷ و تعداد ۶۷۷ مقاله می باشد.
 تاکنون ۱۶ همایش و رویداد علمی تو سط دانشگاه خوارزمی برگزار شده است که بیشترین آن ها در سال ۱۳۹۶  به تعداد ۳ همایش می باشد.
 دانشگاه خوارزمی دارای همکاران و شرکای علمی نظیر: دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات می باشد.
با نگاهی کلی به تعداد بالای دانشکده ها، رشته ها، امکانات و نکات جالب و کلیدی بالا می توان به این نتیجه رسید که دانشگاه خوارزمی یک دانشگاه دارای اهمیت و خوب در حوزه آموزش عالی کشور می باشد، که رسیدن به آن نیازمند تلاش و همت تو رفیق کنکوری من می باشد پس بازهم به هدفت خوب فکر کن و تلاشت رو چندین برابر کن.

 

منبع: https://dr-yaghobi.com/introducing-kharazmi-university-faculties-facilities/


نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش